Xperia Tweak 2 – modda din Xperia

Screen11

Screen12

Screen13

Xperia Tweak 2 – modda din Xperia

Med detta program kan man ändra inställningar på din Xperia som man inte kan vanligt.

T.ex. kan man ta bort ”Meddelandet sänt” när man skickar SMS och ändra vilka Led-lampor som ska lysa vid vilka tillfällen.

Instruktioner:

  • Kopiera ”XperiaTweak2.cab” till din mobil
  • Öppna filen på mobilen
  • Följ instruktionerna för att istallera programmet
  • Öppna programmet under program-menyn och ändra där.

Ladda ner detta program Här

Mitt betyg: +++++

8 svar

  1. varför får jag bara upp en massa svåra kod filer & ingen cad fil, när jag packar upp grejerna som jag laddat ned?

    Mvh Mattias

    • nevermind! pucko jag packade ju upp cad-filen.. såg baraikonen som en rar.. silly me.

  2. Leffe: Jag har testat med en ver R3.
    Har det kommit en ny nyligen?
    Jag kör ju med WM 6.5 (eller 6.7 som en versonen jag har heter) så jag har inte uppdaterat på ett tag.

    DG: Jag har testat att kolla på youtube-filmer direkt i webbläsaren i Skyfire. Sen kan man med t.ex. Opera gå in på mobilversionen av Youtube och då öppnas ett annat program när man vill kolla.

  3. Tja jag har bytt från P1 till X1 i mars i år.
    Och Xi är så mycket snabbare å bättre än P1.
    Finns så mycket tweak och program så man vet inte vad man ska installera. Advanced Config är super bra program du kan trimma upp Xi otroligt mycket med det……….

    Mvh Leffe

    • Leffe, på vilket sätt är den så mycket bättre än P1i förutom en hel mängd WinMo program, men tweaks har vi ju också i överflöd på en P1i?

      Innan jag skaffar mig en X1 vill jag veta om Flash filmer funkar bra direkt i webbläsaren. Finns det dessutom en torrentklient eller Spotify så blir det nog en sån som andra mobil.

      :-p

      • Det är ett lättare tangentbord ( Det går att skriva utan att dra ut tangentbordet) perfekt i bil köerna hehe. Större skärm ,
        Har tyvärr inte kollat med flash filmer kollar mest mail å surfar men kolla film för övrigt är kanon. och filma är helt suveränt, fota blir lite mörka bilder på vid mörker men annars funkar kameran bra. Blå tanden vill gärna försvinna.

        LAFFE funkar verkligen Xperia Tweak 2 med den nya ver R3 ???? Jag tror inte det..

  4. God dag Datagubben 🙂
    Ja det kändes lite tomt efter att slutat med SEG900-bloggen.
    Jag tycker inte Xperian är seg. Ibland kan den vara lite seg, men det är bara om man har mycket öppet eller gör saker som är tunga för mobilen. Jag tycker att den är bättre än P1:an, dels för att det finns mer program, och sen något som jag tycker väldigt mycket om att man kan ha olika startskärmar (man kan ha det på alla WM-mobiler)
    Sen har jag också installerat en ROM med nya Windows mobile 6.5 och då är den bättre.

    Om det är något mer du undrar om den är det bara att kommentera 😀

    // Laffe

  5. God dag Laffe, trevligt att du fortsätter blogga och det med intressanta saker om mobiltelefoner. Men jag vill veta om Xperia X1 är seg eller inte och om den är så mycket bättre än en P1i?

    Du kan svara med mail också om du vill.

    :-p

    MVH
    Datagubben i Skåne.

Kommentera

