Vill du ha Windows Mobile 6.5 på din Xperia X1?

Som ni kanske har sett i mitt första inlägg på denna blogg så har jag Windows Mobile 6.5 på min Xperia.

Jag tänker nog skriva en guide hur man installera Custom ROMs (för attt få t.ex 6.5).

Så jag har gjort en omröstning för att se hur många som vill kunna ha Windows Mobile 6.5 på sin Xperia.

 

Nu har guiden kommit upp på bloggen, tryck här för att komma till den!

19 svar

  1. Vet inte hur jag återställer min Microsoft 532 efter jag hade ett Lumia xl kort i den så har den blivit rent konstig

  2. This is a most useful coibtnturion to the debate

  3. hej jag behöver hjälp !!
    Det är så att mitt tangentbord är på engelska nu
    och jag vet inte hur det gick till. Jag kan inte
    ändra på tangentbordet. Kan någon hjälpa mig?
    SNÄLLA !! Jag blir galen, vill få bort engelskan ..
    ÅÅÅHH !!

    • Installera Total Commander i din X1, gå till Plugins/Registry/HKCU/MUI klicka på CurLang och ändra till Hex. Ändra nu värdet till 41D för svenska och starta om telefonen. Lycka till

  4. Hejsan, en stor fråga som jag inte lyckas på svar på, det är så att jag har abbonemang och vill flasha min telefon går garanitn ur automatiskt eller vad händer igentligen? tacksam för svar tackar .)

    • Garantin försvinner när du flashar telefonen.
      Men det finns ett sätt att fä tillbaka garantin.
      Kommer nog skriva en guide om det senare

      • tack laffe ,)

  5. XDA är en hemsida som heter XDA Developers. Där har dom olika saker till alla HTC-mobiler, och alla mobiler som är gjorda av HTC (t.ex. Xperian). Det är på den sidan typ alla Custom ROMs finns. Här är länken till Xperians avdelning på XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=470 . Du kan leta under Sony Ericsson Xperia X1 ROM development, där finns alla ROMs till Xperian. Där någon stans finns en svensk version av Touch Pro 2:s ROM. Men just den rekomenderar jag inte, om den inte är uppdaterad… Den var så buggig.

  6. Hej, jag har installerat windows mobile 6.5 (det du har) men den är till HTC?? ska det vara det?? Går det att ändra till svenska?? tycker att det ska gå eftersom telefonerna sälj ute med svenska!

    Mvh, Ronny

    • Det mesta som är på ROM:en är från HTC, men har gjorts om lite (i vissa fall) för att passa Xperian. Det finns några ROMs på Svenska. Jag har testat en (en officiell från HTC Touch Pro 2), men den var buggig. Du kan ju leta på XDA om du hittar någon på svenska, tror det finns någon i alla fall 🙂

      • OK, men nu är det så att jag inte är super bra på sånt här så vad är XDA för något?? vilken hemsida ska jag leta på. Vart hitta du din?? 😀

  7. En guide vore jättebra. Har nu försökt och försökt med allt för att få det att fungera, men jag kommer inte längre än att % indikatorn står på 0 för installationen.

  8. Vart hittade du ditt ROM är det på Svenska eller är det den Engelska Versionen. Jag tankade ner min från denna Site.

    http://www.christian-web.nl/sections.php?section=Xperia_rom

    • Jag hittade min på XDA-dev. Den är på engelska.

      Den du tankade ner har jag haft. Den funkade bra 🙂

  9. Har nu installerat en version av 6.5 men jag har en fråga hur ställaer man in så att man får 24 timmars visning på klockan.

    • Man trycker på klockan på startskärmen, och sen där trycker man på meny och där står det 24-timars format. I alla fall för mig

  10. Hej,
    Fungerar X1ans svenska tangentbord på din 6.5? Jag provade en rom 6.5 från Holland, på engelska, men nu funkar inte å, ä, ö på tangentbordet…?? Har du löst det på din? Mvh //Christer

    • Hej!

      Det funkar på alla ROMs. Men man måste ända något siffror. Du måste ha Total Commander för att kunna göra detta (finns på bloggen, gratis). Gör så här:

      Starta Total Commander, gå in på //Plugins/registry/HKLM/HARDWARE/DEVICEMAP/KEYBD.
      Och där inne öppnar du filen CurLang. När filen har öppnats trycker du på Hex. Och där skriver du i 41D i stället för de siiffror som står.
      Sen trycker du på OK och startar om mobilen så har du svenskt tangentbord.

      Har gjort det några gånger,så det funkar 🙂

      /Laffe

  11. Det vore kanon om du kunde fixa detta.

    Janne

Kommentera

