Har du installerat en Custom ROM på din Xperia X1?

Guiden om hur man installerar en Custom ROM (med t.ex. Windows Mobile 6.5) har kommit upp på bloggen.

Så nu kommer en ny omröstning, Har du installerat en Custom ROM på din Xperia X1?

9 svar

  1. Dunker, avinstallerade du det på telefonen?

  2. Hallå där , detta hör inte alls in på ämnet fast jag tog här ändå för det var det senaste rubriken du hade. Men iaf jag får ingen sms ton när jag får ett sms ? För jag får det när det ringer.

    • Om du går in på inställningarna för ljudsignaler, där man väljer vad man ska ha för signal för allt. Sen väljer du vilket ljud du ska ändra, och välj SMS-signal (eller var det står). Sen kollar du så att ”spela upp ljud” (eller vad det står, min är på engelska…) är ikryssat, och sen kan du välja vilken signal. Om inte den var ikryssad är det därför det inte kom något ljud

      • Tror det funkar nu, Tack för svar
        Mvh Martin

  3. BTW..
    hittade ett tips på ett program som man tydligen skulle kunna använda för att göra backup på sin mobil..
    ”Spb Backup” kolla på det och se om det är något att ha
    tackar på förhand

    • Det skulle jag kunna kolla om det finns crackat, och om det är bra 😉

  4. hur gör man en bra säkerhetskopiering på sin X1:a??

    ”När du flashar en ROM kommer allt på mobilen att försvinna, så en säkerhetskopiering rekommenderas.”

    är lite nervös för att ge sig in på att installera en ny rom på telefonen innan jag vet att mina ”grejjer” är någorlunda säkra..

    sen så skulle jag vilja veta hur man kan återställa telefonen så att man kan använda garantin..

    tackar så mycket för en skit bra blog..

    • När jag ska flasha en ny ROM så tar jag min säkerhetskopia med Active Sync/Windows Mobile Device Center. När jag har gjort så att den synkroniserar allting (kontakter, kalender mm) så räcker det för mig.
      Så det beror lite på vad du vill ha, bara så att allt sånt sparas eller en större backup (fast jag vet inte hur mycket man kan ta backup av)

      Jag skulle kunna skriva en guide sen hur man gör för att få tillbaka garantin, men då kommer inte jag kunna testat det innan… Om jag inte måste få tillbaka garantin om något skulle hända.

      • aaAAaa.. det enklaste sättet är oftast det bästa.. =)
        man jag har ett problem med min syncronisering..
        jag avinstallerade outlook i början av mitt X1 användande för att jag inte använde det.. (körde med windows live eller vad det nu heter)
        så nu kan jag inte synca kontakter eller min kalender..
        finns det något enklet sätt att få tillbaka det.. (microsoft vill inte installera det på min telefon igen..)
        finns det någon installations fil att få tag på tro??

        en guide vore bra.. ifall det blir nått krångel med garantin så skulle man i alla fall kunna försöka fixa det

Kommentera

