Marketplace – även för Windows Mobile 6.1!

Screen01[1]

Screen02[1]

Många här har säkert hört talas om Marketplace, eller Windows Marketplace for mobile som det heter egentligen.

Marketplace är en programbutik med både betal- och gratis-program.

Men Marketplace finns bara förinstallerat på Windows Mobile 6.5, det kommer till tidigare versioner tidigt nästa år enligt Microsoft.

 

Men XDA-Developers har gjort en CAB, så nu kan alla med äldre versioner installera det nu!

Man får samma version med denna CAB, som är förinstallerad på WM 6.5.

Denna CAB funkar även för er med en Custom ROM, som antingen inte har Marketplace eller för er som har problem med installationen.

 

Ladda ner Marketplace Här

 

Mitt betyg: +++++

 

Via: Pocketnow.com och XDA-Dev

5 svar

  1. Det startar inte det kommer bara upp den där laddgrejen med olika färger sen händer det inge mera 😛

  2. Anders, det vet jag tyvärr inte… Finns det ingenting i inställningarna?

  3. Hej
    Är tyvärr inte så datakunnig för att göra en cabfil av Marketplace. Jag laddar ner till min dator men vad gör jag sedan?
    @nders

    • Hej!

      Du bara kopierar över .cab-filen till mobilen och öppnar den med filhanteraren på mobilen. Då kommer programmet installeras på mobilen

      // Laffe

      • Tack för hjälpen. Det fungerade mycket bra. Kanske du också vet hur jag skall ställa in på SPB Mobile Shell 3.5 så att telefonnummret på den som ringer till mig syns på min tfn. Det funkade innan jag installerade mobile shell – dvs de som finns i min kontaktbok kunde jag se. Men inte nu.
        @nders

Kommentera

